حافظانی که به الهام الهی قرآن را حفظ شدند






گروه فرهنگی-هنری رهروان ولایت

اللهم عجل لولیک الفرج


حافظانی که به الهام الهی قرآن را حفظ شدند

«زاذان» كه كنیه‏اش «ابوعمره فارسى» است و در زمان حضرت على

(ع) زندگى مى‏كرد. به او گفتند: تو قرآن را از حفظ مى‏خوانى. بگو ببینیم

نزد چه كسى آموختى؟ زاذان خندید و گفت: من در جوانى صورت زیبا و

صداى خوبى داشتم و همواره شعرو غزل مى‏سرودم. روزى حضرت

امیرمؤمنان (ع) به من فرمود: اى زاذان! چرا قرآن نمى‏خوانى؟ گفتم:

چگونه قرآن بخوانم كه به خدا قسم جز «سوره قل هو اللَّه احد» كه در

نماز مى‏خوانم، سوره دیگرى بلد نیستم.

امیرمؤمنان در گوش من سخن گفت و فرمود: دهانت را باز كن. او آب

دهان مبارك خود را به دهان من ریخت و به خدا قسم قدمى بر نداشته

بودم كه دیدم تمام قرآن، با اعراب و تجویدش، در سینه من نقش بسته و

حفظ شده است.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: <-CategoryName->


برچسبها: <-TagName->
نوشته شده در دو شنبه 4 / 3 / 1392برچسب:,ساعت 11:46 توسط سیدمحمدموسوی|



      قالب ساز آنلاین